2012年11月18日 星期日

TANDA MENDAPAT KASIH SAYANG ALLAH AZZA WA JALLA


 ???? ????? ?????????? ?????? ????? ?????? ?????: ????? ???????? ????? ?????? ????? ???????? ?????????: ????? ????? ???????? ?????: ???? ?????? ???? ???????? ?????? ?????????? ??????????? ? ????? ????????? ??????? ??????? ???????? ??????? ??????? ?????? ?????????????? ???????? ? ????? ??????? ??????? ??????????? ??????? ?????????????? ?????? ????????? ? ???????? ???????????? ?????? ???????? ??????? ???????? ???? ? ?????????? ??????? ???????? ???? ? ???????? ??????? ???????? ????? ? ?????????? ??????? ??????? ????? ? ???????? ????????? ?????????????? ?
???????? ????????????? ??????????????? .
(??????? ???????????)
Dari Abi Hurairah RA katanya, telah bersabda RasuLullah saw : Sesungguhnya Allah swt telah berfirman: Barangsiapa yang menyakiti wali-Ku , maka Aku isytiharkan perang kepadanya. Tidaklah hamba-Ku mendekati-Ku dengan suatu pekerjaan yang lebih Aku sukai daripada dia mengerjakan apa yang Aku telah fardhukan keatasnya. Dan sentiasalah hamba-Ku mendekatkan dirinya kepada-Ku dengan melakukan yang sunat sehingga Aku cinta kepadanya. Maka apabila Aku telah mencintainya, adalah Aku-lah yang menjadi pendengarannya yanq ia mendengar dengannya, dan penglihatannya yang ia melihat dengannya, dan tangannya yang ia tamparkan dengannya, dan kakinya yang ia berjalan dengannya; Dan sesungguhnya, jika ia meminta kepada-Ku, nescaya Aku berikan kepadanya; Dan sesunggunya, jika ia memohon perlindungan kepada-Ku nescaya Aku berikan perlindungan kepadanya.
( Hadis Qudsi � Riwayat Imam Bukhari )

Rasul: Para Nabi dan para syuhada akan cemburu kepada segolongan hamba Allah kelak diakhirat kerana kedudukan mereka yang tinggi di sisi Allah padahal mereka bukan para Nabi.
Omar: Siapakah mereka wahai Rasul?
Rasul: Mereka ialah satu kaum yang saling mengasihi sesama mereka semata-mata kerana Allah, bukan kerana hubungan silaturrahim atau kerana harta. Demi Allah, sesungguhnya wajah mereka bercahaya, mereka memiliki beberapa mimbar yang bercahaya. Mereka tidak takut dikala manusia lain merasa takut, dan mereka tidak sedih dikala manusia lain merasa sedih.


沒有留言:

張貼留言