2012年12月29日 星期六

GEMPAR: WISEL BLOWER BLOWS LAGI SATU FAKTA KES BERAT!

Gempar! Wisel Blower PKR terkenal, RAFIZI Ramli hari ini mendedeahkan dan mempersoalkan bahawa  syarat rebat telefon pintar yang dianugerahkan Kerajaan Malaysia di dalam Bajet 2013 kepada golongan muda 'DIKHUATIRI' akan melariskan stok lama. 

Inilah cara dan kaedah pemikiran pembangkang untuk mengajar rakyat terutamanya golongan muda untuk tidak bersyukur dan berterima kasih terhadap rebat sebanyak RM 200 kepada golongan muda untuk mendapatkan telefon pintar. 

Sesungguhnya Rafizi tidak mengetahui bahawa setiap langkah kerajaan mempunyai kumpulan sasar tertentu. Jikalau handphone bernilai RM 3000 atau RM 2000 hendak diberi rebat, Kerajaan hanya mampu untuk beri rebat sebanyak RM 200 sahaja, mampukah majoriti golongan muda untuk membeli handphone berkenaan yang selepas rebat kemungkinan masih tinggi iaitu RM 2800 dan RM 1800 SEBUAH! 

MHS yakin kerajaan mahukan ramai orang muda tidak kira kaya atau miskin untuk mendapatkan telefon pintar ini. Kalau rebat diberikan kepada Telefon Bimbit yang mahal harganya, ianya tidak dapat mencapai sasaran kerajaan yang menyasarkan RAMAI ORANG MUDA berpeluang memiliki TELEFON PINTAR dan tidak ketinggalan dek arus pemodenan! 

RAFIZI tidak boleh membandingkan dirinya yang mempunyai kekayaan yang banyak hasil dari wang politik yang diperolehinya untuk membeli handphone yang mahal berbanding kebanyakan majoriti golongan muda yang mungkin tidak mempunyai pendapatan atau hanya berpendapatan RM 500-RM 900 sebulan! 


TERNYATA Rafizi gagal untuk meletakkan dirinya menjadi rakyat marhain apabila mempersoalkan dan membangkitkan perkara ini kepada media dan akhbar: - !!


Article uploaded from MHS citizen Journalist dari Melaka Bandar Bersejarah -  

SENARAI HANDPHONE REBAT RM 200.00 

SKMM mengeluarkan senarai lebih 20 peranti yang akan ditawarkan melalui Pakej Komunikasi Belia.Rebat RM200 ini dihadkan kepada telefon pintar 3G (3G Smartphones) berharga RM500 dan ke bawah. Antaranya ianlah;


Alcatel One Touch Inspire 2
The Buzz Phone
HTC Wildfire
Huawei Ideos X3
LG Optimus L3
Ninetology Black Pearl II
Ninetology Palette
Nokia 2730
Nokia 7230
Nokia Asha 305
Nokia Asha 308
Nokia C2-03
Nokia Lumia 610
Samsung Galaxy Chat
Samsung Galaxy Mini
Samsung Galaxy Pocket
Samsung Galaxy Y
Sony Xperia Tipo
ZTE Acqua
ZTE V790

Lanjut mengenai Senarai Telefon: Facebokaan.blogspot.com

沒有留言:

張貼留言